Vragen en antwoorden

Vragen & antwoorden over de Bruno boxspring





Hoe is de Bruno boxspring opgebouwd?

De Bruno boxspring bestaat uit één resp. twee boxspring-box(en). De boxen bestaan uit een massief houten frame met een geïntegreerd lattensysteem. Op het lattensysteem staat een laag van hoogwaardige pocketveren. Als tussenlaag gebruiken we vlies en als bekleding een dunne laag koudschuim.

Om een „one box“ look te creëren worden de boxspring-boxen omspannen met een volant (stoffen bedrok) met geïntegreerde antisliplaag.

Op de boxspring-boxen ligt de Bruno matras. Deze bestaat uit een speciale 7-zones schuimrubberkern en een hoogwaardige laag van 100% natuurlatex.

De Bruno boxspring wordt aangevuld met twee verschillende bedpootvarianten (houten en metalen bedpoten) die afhankelijk van het montagepunt drie verschillende designs mogelijk maken. Een hoofdbord met een eigen design en een zwevende look rond het totaalplaatje van de boxspring af.

Optioneel kunt u een topmatras voor uw boxspring erbij bestellen.

Voor wie is de Bruno boxspring geschikt?

De Bruno boxspring is geschikt voor personen die tussen 50 kilogram en 110 kilogram wegen.

Het uitgekiende slaapsysteem past zich ideaal aan uw lichaam aan en ondersteunt uw wervelkolom.

Hoe lang duurt de levering?

De leverdatum wordt op de bestelpagina getoond zodra u de gewenste afmeting aanklikt. Hij is afhankelijk van de actuele vraag en de magazijnvoorraad. Zolang de gewenste afmeting voorradig is, duurt de levering ongeveer een week. Het transportbedrijf zal zich van tevoren bij u melden om een concrete leverdatum af te spreken.

Wat doe ik als de boxspring me niet bevalt en ik deze wil teruggeven?

Op de Bruno boxspring mag u 30 dagen proefslapen. Mocht u in deze periode niet honderd procent van Bruno overtuigd zijn, dan halen wij het bed op onze kosten bij u op, zolang u in Duitsland, Oostenrijk of Zwitserland woont. Mocht u besluiten tot teruggave over te gaan, stuurt u ons dan a.u.b. een e-mail met vermelding van uw bestelnummer aan het volgende e-mailadres: widerruf@brunobett.de. In de regel verwerken wij uw wens binnen 2 dagen. Mocht u al betaald hebben, dan betalen wij de koopsom enkele dagen na het ophalen terug. Teruggaven uit andere landen moeten door de klant zelf worden georganiseerd, waarbij de verzendkosten voor rekening van de klant zijn.

Waarom is de Bruno boxspring slechts met één hardheidsgraad verkrijgbaar?

Wat al voor onze Bruno matrassen geldt, dat zetten we bij onze Bruno boxsprings consequent voort. We hebben lang en intensief aan de perfecte combinatie van boxspring-boxen en matrassen gewerkt, zodat voor het optimale liggevoel ook slechts één hardheidsgraad noodzakelijk is.

Hier moet wel aan worden toegevoegd dat het liggevoel op boxsprings iets zachter/veerkrachtiger is dan bijvoorbeeld op de klassieke combinatie van lattenbodem en matras. Dat ligt aan het feit dat in de boxspring-box een binnenvering is verwerkt en die natuurlijk meer meegeeft dan bijvoorbeeld een stijve, houten lattenbodem.

De Bruno matras past zich door zijn samenstelling uit een koudschuim kern en een latexlaag optimaal aan het lichaam aan en er wordt onafhankelijk van het lichaamsgewicht een zeer hoge puntelasticiteit bereikt. De hoogwaardige pocketveerkern in de boxspring-box zorgt bovendien voor een perfecte aanpassing en is daarmee de passende basis voor de matras.

Hoeveel slijtweerstand heeft de boxpsring?

De slijtweerstand, ook bekend als Martindale, geeft aan in welke mate een stof weerstand kan bieden tegen slijtage. Deze waarde is bepalend voor de houdbaarheid van de stof. Dat betekent, hoe hoger de waarde, des te meer weerstand biedt de stof tegen slijtage.

De slijtweerstand van de lichtgrijze Bruno boxspring bedraagt 45.000 Martindale toeren. De Bruno boxspring in antraciet bereikt een waarde van 100.000. Ter vergelijking: een gemiddelde bank heeft een waarde van 25.000-30.000. Bovendien wordt bij intensief gebruik een Martindale toerental van 40.000 aanbevolen. De Bruno boxspring ligt wat dat betreft met beide stofvarianten ver boven de aanbevolen waarde.

Welke functies heeft de extra topmatras?

Een topmatras (topper) vormt als bovenste laag de afsluiting van een boxspring en kan bijvoorbeeld uit hygiënische overwegingen zinvol zijn (hotelgebruik met veel verschillende gasten). Bovendien kan een gelijkvormig ligoppervlak worden gecreëerd (bij twee aparte matrassen). De topper kan verder invloed hebben op het liggevoel en het comfort. Een „te harde“ matras kan daardoor zachter worden gemaakt. Een topmatras is echter geen must. In de VS ontbreekt in de regel een aparte topper, want die is al in de matras geïntegreerd - precies zoals in de Bruno matras de geïntegreerde latexlaag.

Voor de Bruno boxspring is een topper niet bepaald noodzakelijk, omdat het comfort en het liggevoel al door de geïntegreerde latexlaag worden geoptimaliseerd. Wilt u echter toch graag zeer zacht liggen, dan bieden wij u optioneel een topper aan.

Heb ik voor de Bruno boxspring een speciaal hoeslaken nodig?

De meeste standaard hoeslakens passen op de Bruno boxspring. Mocht u een extra nieuw hoeslaken willen kopen, dan raden wij u aan op de hoekhoogte te letten. Er zijn speciale hoeslakens voor toppers tot 9 cm en speciale hoeslakens voor bijzonder hoge matrassen (ca 24 cm). Deze krijgt u probleemloos in de bekende vakwinkels of onlineshops.

Kan de Bruno boxspring ook zonder hoofdbord worden gebruikt?

Ja, de Bruno boxspring kan ook zonder hoofdbord worden gebruikt, omdat het geen dragend element is. Het liggevoel wordt daardoor niet beïnvloed.

Kan ik de Bruno boxspring bij vervuiling reinigen? - Wasvoorschrift:

Bij lichte vervuiling kan met een beetje gedistilleerd water en een katoenen doek zeer eenvoudig worden gereinigd. Bij sterke vervuiling kan de matrashoes bij 40 graden worden gewassen. De stoffen hoes van de boxen (volant) kan probleemloos met de hand worden gewassen.

Hoe lang duurt de levering?

De leverdatum wordt op de bestelpagina getoond zodra u de gewenste afmeting aanklikt. Hij is afhankelijk van de actuele vraag en de magazijnvoorraad. Zolang de gewenste afmeting voorradig is, duurt de levering ongeveer een week. Het transportbedrijf zal zich van tevoren bij u melden om een concrete leverdatum af te spreken.

Wordt de boxspring tot in de slaapkamer bezorgd?

Ja, de Bruno boxspring wordt door een transportbedrijf verstuurd en bij u door twee ervaren medewerkers tot in de slaapkamer gebracht.

Is er een montageservice?

We hebben een zeer gedetailleerde montagehandleiding die u hier van tevoren kunt bekijken. Met een tweede persoon is de montage een fluitje van een cent en in circa 25 minuten te bewerkstelligen. De montagehandleiding kunt u ook hier downloaden.

Mocht u toch een montageservice wensen, dan kunt u deze tegen extra kosten tijdens de bestelling (in het winkelmandje) erbij boeken. De kosten hiervoor bedragen € 50,-.

Wat doe ik als de boxspring me niet bevalt en ik deze wil teruggeven?

Op de Bruno boxspring mag u 30 dagen proefslapen. Mocht u in deze periode niet honderd procent van Bruno overtuigd zijn, dan halen wij het bed op onze kosten bij u op, zolang u in Duitsland, Oostenrijk of Zwitserland woont. Mocht u besluiten tot teruggave over te gaan, stuurt u ons dan a.u.b. een e-mail met vermelding van uw bestelnummer aan het volgende e-mailadres: In de regel verwerken wij uw wens binnen 2 dagen. Mocht u al betaald hebben, dan betalen wij de koopsom enkele dagen na het ophalen terug. Teruggaven uit andere landen moeten door de klant zelf worden georganiseerd, waarbij de verzendkosten voor rekening van de klant zijn.

Kan ik mijn oude matras meegeven?

Ja, kiest u tijdens de bestelling in het winkelmandje het aantal matrassen dat u wilt wegdoen. De kosten hiervoor bedragen € 20,- per matras.

Kan ik mijn bed 's avonds of in het weekend laten bezorgen?

Tegen extra kosten bestaat de mogelijkheid een bepaald tijdvak of de levering op zaterdag via transportbedrijf Rhenus te boeken. Bespreekt u deze opties a.u.b. direct tijdens het telefonisch maken van een afspraak met het transportbedrijf.

Betalingsmogelijkheden

Bij Bruno kunt u betalen op meerdere manieren. Door middel van iDeal en PayPal kunt u snel en veilig online betalen. Daarnaast kunt u ook betalen met uw CreditCard.

Uw betaling is in ieder geval 100% veilig. Wij behandelen alle gegevens anoniem en geven geen gegevens door aan onbevoegden.

Hoe en wanneer volgt de restitutie na een teruggave?

De restitutie van het koopbedrag vindt plaats met het betaalmiddel waarmee u oorspronkelijk heeft betaald. De teruggave volgt na controle van het geretourneerde bed, meestal binnen enkele werkdagen nadat het is opgehaald.

Uw vraag werd niet beantwoord?

SStuurt u gewoon een e-mail aan . Wij streven ernaar de mail nog op dezelfde dag te beantwoorden.

U kunt ons ook telefonisch bereiken en wel van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 18:00 uur via het telefoonnummer 030 - 80 80 171.